A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Semua
Akademika
Judul Jurnal | Akademika |
Inisial | ADK |
SINTA | 4 |
Frekuensi | Dua issu per tahun (Juni dan Desember) |
DOI | prefix 10.30736 by Crossref |
ISSN Cetak | 2085 - 7470 |
ISSN Online | 2621 - 8828 |
Ketua Editor | Ahmad Hanif Fahruddin |
Man. Editor | Dwi Aprilianto |
Penerbit | Litbang Pemas Universitas Islam Lamongan |
Analisis Sitasi | Google Scholar |
Indeksasi | Google Scholar | Crossref | Garuda | One Search | Dimension | Base | Moraref | Road |
Akademika: Jurnal Studi Islam merupakan jurnal yang dikelola dan diterbitkan oleh Fakultas Agama Islam Universitas Islam Lamongan. Jurnal ini memiliki P-ISSN (2085-7470) dan E-ISSN (2621-8828) yang terbit dua kali setahun, bulan Juni dan Desember, berisi kajian-kajian keislaman baik dalam bidang pendidikan, hukum, keagamaan maupun ilmu pengetahuan.
Jurnal ini dipublikasikan dalam bahasa Inggris, Arab dan Indonesia. Sedangkan abstrak ditulis dengan bahasa Inggris. Adapun Jurnal ini bersifat open akses, yang berarti bebas untuk di download, copy-paste dan didistribusikan dengan tetap mencantumkan secara lengkap identitas dan sumber jurnal.
Lihat Jurnal | Terbitan Terkini | Daftar
AT-THULLAB : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah
Journal title | AT-THULLAB : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah |
Initials | ATL |
Grade | ON Going |
Frequency | Two issues per year (April and September) |
DOI | |
Print ISSN | 2579-6259 |
Online ISSN | 2621-895X |
Editor-in-chief | Silviana Nur Faizah (+6285641666903) |
Man. Editor | Ummu Khairiyah (+6285645945695) |
Publisher | Litbang Pemas Unisla, Lamongan Islamic University |
Cite Analysis | Google Scholar |
Indexing | SINTA | DOAJ |Google Scholar | Garuda |
At-Thullab : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah is an international, open access, and peer-reviewed journal that focuses on critical studies of elementary education. Investigated the dynamics of learning students at elementary education / Madrasah Ibtidaiyah (Islamic elementary school). Besides focusing on the development of teaching at elementary education.
The focus and scope of At-Thullab : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah is: Curriculum Development in Elementary Education (MI/SD), Learning Mathematics, Science, Social Studies, Civics, English, Indonesian, Islamic Education, Art and Local content in Elementary Education (MI/SD), Media and Instructional Technologies in Elementary Education (MI/SD), Learning Strategies in Elementary Education (MI/SD), Teacher Competence in Elementary Education (MI/SD), Assessment in Elementary Education (MI/SD), Neuro Psycholinguistics for Children in Elementary Education (MI/SD).
Lihat Jurnal | Terbitan Terkini | Daftar