Journals

  • Akademika

    Judul Jurnal Akademika
    Inisial ADK
    SINTA 4
    Frekuensi Dua issu per tahun (Juni dan Desember)
    DOI prefix 10.30736 by Crossref
    ISSN Cetak 2085 - 7470
    ISSN Online 2621 - 8828
    Ketua Editor Ahmad Hanif Fahruddin
    Man. Editor Dwi Aprilianto
    Penerbit Litbang Pemas Universitas Islam Lamongan
    Analisis Sitasi Google Scholar
    Indeksasi Google ScholarCrossref | Garuda | One Search | Dimension | Base | Moraref | Road

    Akademika: Jurnal Studi Islam merupakan jurnal yang dikelola dan diterbitkan oleh Fakultas Agama Islam Universitas Islam Lamongan. Jurnal ini memiliki P-ISSN (2085-7470) dan E-ISSN (2621-8828) yang terbit dua kali setahun, bulan Juni dan Desember, berisi kajian-kajian keislaman baik dalam bidang pendidikan, hukum, keagamaan maupun ilmu pengetahuan.
    Jurnal ini dipublikasikan dalam bahasa Inggris, Arab dan Indonesia. Sedangkan abstrak ditulis dengan bahasa Inggris. Adapun Jurnal ini bersifat open akses, yang berarti bebas untuk di download, copy-paste dan didistribusikan dengan tetap mencantumkan secara lengkap identitas dan sumber jurnal.

  • Kuttab : Jurnal Ilmu Pendidikan Islam

    Judul Jurnal Kuttab : Jurnal Ilmu Pendidikan Islam
    Inisial KTB
    SINTA Sinta 4
    Frekuensi Dua issu per tahun (Maret dan September)
    DOI prefix 10.30736 by Crossref
    ISSN Cetak 2549-7987
    ISSN Online 2550-0341
    Ketua Editor Winarto Eka Wahyudi
    Man. Editor Hepi Ikmal
    Penerbit Fakultas Agama Islam Universitas Islam Lamongan
    Analisis Sitasi Google Scholar
    Indeksasi Sinta | Google Scholar | Crossref | Garuda | BASE | OneSearch | MorarefDimensions

    KUTTAB: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam merupakan jurnal yang dikelola dan diterbitkan oleh Fakultas Agama Islam Universitas Islam Lamongan. Jurnal ini memiliki P-ISSN (2549-7987) dan E-ISSN (2550-0341) yang diterbitkan secara berkala selama dua kali dalam satu tahun, yaitu pada medium Maret dan September. Adapun ruang lingkup kajian yang bisa diterima dalam jurnal ini yaitu hasil dari riset baik secara konseptual maupun empiris yang meliputi antara lain: kurikulum pendidikan Islam, kepesantrenan, madrasah diniyah dan pendidikan non formal lainnya, media dan metode pembelajaran pendidikan Islam, pemikiran pendidikan Islam, filsafat pendidikan Islam, sejarah pendidikan Islam.
    Jurnal ini dipublikasikan dalam bahasa Inggris, Arab dan Indonesia. Sedangkan abstrak ditulis dengan bahasa Inggris. Adapun Jurnal ini bersifat open akses, yang berarti bebas untuk didownload, copy-paste dan didistribusikan dengan tetap mencantumkan secara lengkap identitas dan sumber jurnal.

    Kuttab: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam bekerjasama dengan ASPIRASI (Asosiasi Penulis dan Peneliti Islam Nusantara) dan PDTII (Persatuan Dosen Tarbiyah Islam Indonesia).

  • At-Thullab : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah

    Journal title AT-THULLAB : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah
    Initials ATL
    Grade Sinta 3
    Frequency Two issues per year (April and September)
    DOI  doi.org/10.30736
    Print ISSN 2579-6259
    Online ISSN 2621-895X
    Editor-in-chief Silviana Nur Faizah (+6285645818639)
    Man. Editor -
    Publisher Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, Universitas Islam Lamongan
    Cite Analysis Google Scholar
    Indexing SINTA | Moraref |Google Scholar | Garuda | Crossref| Onesearch |Dimensions 

    At-Thullab : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah is an international, open access, and peer-reviewed journal that focuses on critical studies of elementary education. Investigated the dynamics of learning students at State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI). Besides focusing on the development of teaching at elementary education/ Islamic Elementary Education (SD/MI).

    The focus and scope of At-Thullab : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah is: Curriculum Development in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Learning Mathematics, Science, Social Studies, Civics, English, Indonesian, Islamic Education, Art and Local content in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Media and Instructional Technologies in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Learning Strategies in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Teacher Competence in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Assessment in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI), Neuro Psycholinguistics for Children in State Elementary Education/ Islamic Elementary Education (SD/MI).

    This journal is published every April and September by Universitas Islam Lamongan, Indonesia, and accredited by the Indonesian Ministry of Research, Technology and Higher Education (RistekDikti) of the Republic of Indonesia in SINTA (Achieving SINTA 3) since May 15, 2024. The recognition published in Director Decree (SK No. 72/E/KPT/2024), and it is effective until 2027.

  • JCE (Journal of Childhood Education)

     

    Journal title JCE (Journal of Childhood Education)
    Initials JCE
    Sinta Grade SINTA 4 Certificate
    Frequency Two Issues per Year (March and September)
    DOI Prefix 10.30736/jce by Crossref
    Print ISSN 2598-2184
    Online ISSN 2620-3278
    Editor-in-chief Retno Dwi Astuti, M.Pd
    Man. Editor Hayyan Ahmad Ulul Albab
    Publisher Litbang Pemas, Universitas Islam Lamongan
    Cite Analysis Google Scholar
    Indexing Sinta 4 | Google Scholar | DOAJ | Crossref | Garuda

    JCE (Journal of Childhood Education) is an peer-reviewed journal dedicated to interchange for the results of high quality research in all aspect of early childhood education. JCE is accredited Rank 4 (SINTA 4) under the decree of Ministry of Research and Technology/National Research and Innovation Agency of the Republic of Indonesia, Decree No. 200/M/KPT/2020.

    The journal publishes state-of-art papers in fundamental theory, experiments and simulation, as well as applications, with a systematic proposed method, sufficient review on previous works, expanded discussion and concise conclusion.

    As our commitment to the advancement of science and technology, JCE follows the open access policy that allows the published articles freely available online without any subscription.

    FOR ONLINE SUBMISSION
    Already have a Username/Password for JCE >> GO TO LOGIN
    or Need a Username / Password? >> GO TO REGISTRATION

    OUR TIMELINE AND JOURNAL PUBLICATION
    Do you want to look our latest publication >> CURRENT
    or See all our publication >> ARCHIVES

    If you have some problem or questions, don't hesistant >> CONTACT US

    For quick response please send text to This Contact 1 or Contact 2. Please mention your Subject: Your Name and what kind of your problem with our Online Submission system. Our team will reply to all your questions or problems related to our Journals as soon as possible or at least 24 hours after you send the message. Thank you for your patience.

  • Sawabiq: Jurnal Keislaman

    Judul Jurnal Sawabiq: Jurnal Keislaman
    Inisial SQ
    SINTA On going
    Frekuensi Dua Issue per tahun (November Dan April)
    DOI prefix 10.30736 by Crossref
    ISSN Cetak 2774-7409
    ISSN Online 2774-7409
    Ketua Editor Yulia Pramusinta
    Man. Editor Akmalur Rijal
    Penerbit Litbang Pemas Universitas Islam Lamongan
    Analisis Sitasi Google Scholar
    Indeksasi Google Scholar

    SAWABIQ: Jurnal Keislaman merupakan jurnal mahasiswa yang dikelola dan diterbitkan oleh Fakultas Agama Islam Universitas Islam Lamongan. Jurnal ini diterbitkan secara berkala selama dua kali dalam satu tahun, yaitu pada medium november dan April. Adapun ruang lingkup kajian yang bisa diterima dalam jurnal ini yaitu hasil dari riset baik secara konseptual maupun empiris yang meliputi antara lain: kurikulum pendidikan Islam, kepesantrenan, madrasah diniyah dan pendidikan non formal lainnya, media dan metode pembelajaran pendidikan Islam, pemikiran pendidikan Islam, filsafat pendidikan Islam, sejarah pendidikan Islam, ekonomi syariah, pendidikan anak usia dini, pendidikan guru madrasah Ibtidaiyah.
    Jurnal ini dipublikasikan dalam Indonesia. Sedangkan abstrak ditulis dengan bahasa Inggris. Adapun Jurnal ini bersifat open akses, yang berarti bebas untuk di download, copy-paste dan didistribusikan dengan tetap mencantumkan secara lengkap identitas dan sumber jurnal.