Pentingnya Pendidikan Anak Usia Dini Bagi Tumbuh Kembang Anak
DOI:
https://doi.org/10.30736/jce.v6i2.1427Keywords:
Pendidikan, Anak Usia Dini, Tumbuh Kembang Anak, Pembelajaran,Abstract
Pendidikan Anak Usia Dini disini dimaksudkan (ditujukan) untuk menjadikan anak usia dini menjadi anak yang lebih bisa menjadi penerus bangsa dan berguna bagi masyarakat. Disini banyak cara pembelajaran anak usia dini yang dijelaskan oleg para peneliti-peneliti nasional dan internasional. Salah satu diantaranya adalah pembelajaran berbasis edutainment yang disana menjelaskan bahwa anak usia dini adalah pembelajaran yang menyenangkan juga tidak membosankan, maksud disini adalah agar anak usia dini tidak terlalu tegang dalam pembelajaran yang telah diajarkan oleh para pengajar. Tujuan penelitian pada anak usia dini adalah agar kita mengetahui bagaimana kesulitan pembelajaran pada anak usia dini, dan bisa menjadikan anak usia dini lebih paham dengan pembelajaran yang dimaksud. Dengan memberikan pendidikan pada anak kita dapat menjadikan anak kita menjadi anak yang Produktif, Kreatif, dan Inovatif. Pendidikan pada anak usia dini pada dasarnya meliputi seluruh upaya dan tindakan yang dilakukan pendidik dan orang tua dalam proses perawatan, pengasuhan dan pendidikan pada anak dengan menciptakan aura dan lingkungan dimana anak dapat mengeksplorasi pengalaman yang memberikan kesempatan kepadanya untuk mengetahui dan memahami pengalaman belajar yang diperolehnya dari lingkungan, melalui cara mengamati, meniru dan bereksperimen yang berlangsung secara berulang-ulang dan melibatkan seluruh potensi dan kecerdasan anak.References
Andriani, Tuti. (2012). Permainan Tradisional dalam Membentuk Karakter Anak Usia Dini, Vol. 9, No. 1, Januari-Juli.
Budi, Maryatun, Ika. (2016). Peran Pendidik PAUD dalam Mendidik Anak, vol. 5, No.1, Juni.
Diadha, Rahminur. (2015). Keterlibatan Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini, Vol. 2, No. 1, Maret.
Fadhillah, Muhammad. (2017). Pendidikan Karakter Anak Usia Dini. Jogjakarta: ArRuzz Media.
Fadlillah, Muhammad. (2014). Edutainment Penidikan AnakUsia Dini. Jakarta: PT Fajar Interpratama Mandiri.
Jailani, M. Syahran. (2014). Teori Pendidikan Keluarga dan Tanggung Jawab Orang Tua dalam Pendidikan Anak Usia Dini, Vol. 8, No. 2, Oktober.
Kesuma, Dharma, dkk. (2011). Pendidikan Karakter; kajian Teori dan Praktik di Sekolah. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Koesoema, Dono. (2011). Pendidian Karakter; Srategi Mendidik anak di Zaman Global. Jakarta: Grasindo.
Mansur.(2011) Pendidikan Anak Usia Dini dalam Islam. Yogyakarta:Pustaka Pelajar.
Muhammad. (2007). Desain Pembelajaran Anak Usia Dini. Jogjakarta: ArRuzz Media.
Nisak, Aulina, Choirun. (2013). Penanaman Disiplin Pada Anak Usia Dini, Vol. 2, No. 1, Februari.
Ulfiani. (2009). Karakterisik Perkembaangan Anak Usia Dini, vol. 12, No. 1 Juni.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Please find the rights and licenses in JCE (Journal of Childhood Education). By submitting the article/manuscript of the article, the author(s) agree with this policy. No specific document sign-off is required.
1. License
Use of articles will be governed by the Creative Commons Attribution - ShareAlike license as currently displayed on Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
2. Author(s)' Warranties
The author warrants that the article is original, written by stated author(s), has not been published before, contains no unlawful statements, does not infringe the rights of others, is subject to copyright that is vested exclusively in the author and free of any third party rights, and that any necessary written permissions to quote from other sources have been obtained by the author(s).
3. User Rights
JCE (Journal of Childhood Education)'s spirit is to disseminate articles published are as free as possible but there is a little payment for publication. Under the Creative Commons license, JCE (Journal of Childhood Education) permits users to copy, distribute, display, and perform the work for commercial purposes. Users will also need to attribute authors and JCE (Journal of Childhood Education) on distributing works in the journal and other media of publications.
4. Co-Authorship
If the article was jointly prepared by more than one author, any authors submitting the manuscript warrants that he/she has been authorized by all co-authors to be agreed on this copyright and license notice (agreement) on their behalf, and agrees to inform his/her co-authors of the terms of this policy. JCE (Journal of Childhood Education) will not be held liable for anything that may arise due to the author(s) internal dispute. JCE (Journal of Childhood Education) will only communicate with the corresponding author.
5. Miscellaneous
JCE (Journal of Childhood Education) will publish the article (or have it published) in the journal if the article’s editorial process is successfully completed. JCE (Journal of Childhood Education)'s editors may modify the article to a style of punctuation, spelling, capitalization, referencing and usage that deems appropriate. The author acknowledges that the article may be published so that it will be publicly accessible and such access will be free of charge for the readers as mentioned in point 3.
JCE (Journal of Childhood Education) by Universitas Islam Lamongan is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.Based on a work at http://journalfai.unisla.ac.id/index.php/jce.