Development of Animated Learning Video Media Subtheme 2: Interrelationship Among Living Organisms
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arwudarachman, D., Setiadarma, W., & Marsudi. (2015). Pengembangan Media Pembelajaran Audio Visual Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Menggambar Bentuk Siswa Kelas XI Danizar Arwudarachman Wayan Setiadarma Marsudi Abstrak. Jurnal Pendidikan Seni Rupa, 30(3), 237–243.
Candrawaty, D. A., Damariswara, R., & Aka, K. A. (2022). Analisis Respon Guru dan Siswa terhadap Penggunaan Multimedia Interaktif Berbasis Android Materi Non Fiksi Bermuatan Kearifan Lokal Kediri Raya. Jurnal Basicedu, 6(4), 7456–7465. https://doi.org/10.31004/basicedu.v6i4.3459
Harahap, M., Mujib, A., & Nasution, S. A. (2022). Pengembangan Media Uno Math untuk Mengukur Pemahaman Konsep Luas Bangun Datar. Jurnal All Fields of Science J-LAS, 2(1), 209–217. https://doi.org/https://doi.org/10.58939/afosj-las.v2i1.158
Hasan, M. M. D. H. K. T. (2021). Media Pembelajaran. Klaten: Tahta Media Group.
Ismawati, S. (2021). Pengembangan Media Video Berbasis Animasi dalam Pembelajaran Tematik untuk Kelas III di SDN 160 Pekanbaru. Universitas Islam Riau.
Isti, L. A., Agustiningsih, A., & Wardoyo, A. A. (2022). Pengembangan Media Video Animasi Materi Sifat-Sifat Cahaya Untuk Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. EduStream: Jurnal Pendidikan Dasar, 4(1), 21–28. https://doi.org/10.26740/eds.v4n1.p21-28
Karisma, R., Mudzanatun, M., & Arisyanto, P. (2019). Pengembangan Media Audio Visual untuk Mendukung Pembelajaran Tematik Tema 7 Subtema 2. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 3(3), 216. https://doi.org/10.23887/jppp.v3i3.19255
Khusnah, N., Sulasteri, S., Suharti, S., & Nur, F. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Jimat Menggunakan Articulate Storyline. Jurnal Analisa, 6(2), 197–208. https://doi.org/10.15575/ja.v6i2.9603
Kumar, R. R., Omments, R. E. C., Prajapati, A., Blockchain, T.-A., Ml, A. I., Randive, P. S. N., … Fellowship, W. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Video Animasi pada Mata Pelajaran Matematika Kelas V. Frontiers in Neuroscience, 14(1), 1–13.
Kurniawan, D., Kuswandi, D., & Husna, A. (2018). Pengembangan Media Video Pembelajaran pada Mata Pelajaran IPA Tentang Sifat dan Perubahan Wujud Benda Kelas IV SDN Merjosari 5 Malang. JINOTEP (Jurnal Inovasi Dan Teknologi Pembelajaran) Kajian Dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran, 4(2), 119–125. https://doi.org/10.17977/um031v4i22018p119
Kusumawardhani, M. L., Prihandono, T., & Anggraeni, F. K. A. (2022). Analisis Respon Peserta Didik Terhadap Media Video Animasi Menggunakan Sparkol Videoscribe Materi Fluida Dinamis. JURNAL PEMBELAJARAN FISIKA, 11(1), 11. https://doi.org/10.19184/jpf.v11i1.30401
Lukman, A., Hayati, D. K., & Hakim, N. (2019). Pengembangan Video Animasi Berbasis Kearifan Lokal pada Pembelajaran IPA Kelas V di Sekolah Dasar. Elementary: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 5(2), 153. https://doi.org/10.32332/elementary.v5i2.1750
Mashuri, D. K., & Budiyono. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Video Animasi Materi Volume Bangun Ruang untuk SD Kelas V. Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 8(5), 893–903.
Novita, L., Sukmanasa, E., & Pratama, M. Y. (2019). Penggunaan Media Pembelajaran Video terhadap Hasil Belajar Siswa SD. Indonesian Journal of Primary Education, 3(2), 64–72. https://doi.org/10.17509/ijpe.v3i2.22103
Pangestu, P. A., Tisngati, U., & Aristya, F. (2022). Pengembangan Media Poster Edukasi Kesiapsiagaan Bencana untuk Siswa Sekolah Dasar. Scholarly Journal of Elementary School, 2(2), 109–115. https://doi.org/10.21137/sjes.2022.2.2.6
Prananda, G., Wardana, A., & Darniyanti, Y. (2021). Pengembangan Media Video Pembelajaran Tema 6 Subtema 2 Untuk Siswa Kelas SD Negeri 17 Pasar Masurai 1. Jurnal Dharma PGSD, 1(1), 38–45.
Prasetyo, Y. A., Aka, K. A., & Primasatya, N. (2023). Pengembangan Media Video Scribe Pada Materi Rantai Makanan Kelas V SDN Mojoroto 4 Kota Kediri. Journal on Education, 5(3), 2671–2676.
Puspitaningrum, A., Purnamasari, I., & Purnamasari, V. (2020). Implementasi Video Jasuir pada Tema Lingkungan Sahabat Kita Meningkatkan Motivasi Belajar dan Keterampilan Berpikir Kritis Peserta Didik. Jurnal for Lesson and Learning Studiesis (JLLS), 3(3), 483–490. https://doi.org/https://doi.org/10.23887/jlls.v3i3.29856
Sari, J. I., Syamswisna, & Yokhebed. (2019). Kelayakan Bahan Ajar Modul Pada Materi Keanekaragaman Hayati Kelas X SMA. Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP UNTAN, 1(2), 1–11.
Tania, L. (2017). Pengembangan Bahan Ajar e-Modul Sebagai Pendukung Pembelajaran Kurikulum 2013 pada Materi Ayat Jurnal Penyesuaian Perusahaan Jasa Siswa Kelas X Akuntansi SMK Negeri 1 Surabaya. Jurnal Pendidikan Akuntansi (JPAK), 5(2), 1–9.
Wisada, P. D., Sudarma, I. K., & Yuda S, A. I. W. I. (2019). Pengembangan Media Video Pembelajaran Berorientasi Pendidikan Karakter. Journal of Education Technology, 3(3), 140. https://doi.org/10.23887/jet.v3i3.21735
DOI: https://doi.org/10.30736/atl.v8i1.1667
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Dwi Yulia Sari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by:
All contents published in the AT-THULLAB : Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.